Matalan kynnyksen tukitoiminta

Matalan kynnyksen tukitoimintaan kuuluvat yhdistyksen työntekijöiden ohjaamat kahvihetket, tukitapaamiset sekä tuki- ja neuvontachat. Työntekijöille on myös mahdollista soittaa tai lähettää sähköpostia.

Työntekijät vastaavat myös verkkosivujen yhteydenottolomakkeen kautta tulleisiin viesteihin.

Matalan kynnyksen tukitoiminta ei kuitenkaan tarjoa hoidollista, terapeuttista tai lääkinnällistä neuvontaa. Näissä asioissa voit ottaa yhteyttä lähimpään terveysasemaan.

Akuuteissa tilanteissa tulee hakeutua päivystykseen
tai soittaa hätänumeroon 112.


Kahvihetket

Yhdistyksen työntekijät ohjaavat avoimia kahvihetkiä syömishäiriötä sairastaville ja toipuville sekä läheisille.

Mukaan voi tulla vaihtamaan kuulumisia, tutustumaan yhdistyksen toimintaan ja työntekijöihin. Monelle kahvihetki myös madaltaa kynnystä osallistua vertaistukiryhmiin.

Voit tulla mukaan oman aikataulusi mukaan joko koko ajaksi tai vaikka vain hetkeksi.

Kahvihetket kokoontuvat

  • Kaapelitehtaalla
  • Zoom-etäyhteydellä (osallistumislinkki tapahtumakalenterissa).

Aikataulumuutokset ovat mahdollisia.

Tarkistathan kokoontumistiedot tapahtumakalenterista!

Tukitapaamiset

Jos syömiseen, liikuntaan tai kehonkuvaan liittyvät asiat mietityttävät sinua tai pohdit, mistä voisit saada apua omaan tai läheisen tilanteeseen, voit tulla juttelemaan tilanteestasi henkilökohtaisesti yhdistyksen työntekijöiden kanssa.

Tapaamiset voidaan käydä joko yhdistyksen toimipisteellä Kaapelitehtaalla tai etätapaamisina.

Lisätietoa ja ajanvaraukset: info(at)etelansyli.fi

Tuki- ja neuvontachat

Voit keskustella luottamuksellisesti yhdistyksen työntekijän kanssa. Voit kysellä esimerkiksi Etelän-SYLIn tukitoiminnasta, saada tietoa syömishäiriöistä tai jutella syömisen, kehonkuvan tai liikunnan haasteista.

Chat on avoinna

  • maanantaisin klo 10–12
  • keskiviikkoisin klo 12.30–14.30
  • perjantaisin klo 10–12

Työaikojen salliessa chat voi olla avoinna muinakin aikoina.

Keskustelua käydään verkkosivujen etusivulle ilmaantuvan chat-ikkunan kautta. Viesteihin vastataan saapumisjärjestyksessä.

Chatin ollessa varattuna ohjelma ilmoittaa sinulle jonotilanteen. Antamalla sähköpostiosoitteesi voimme ottaa sinuun yhteyttä myöhemmin chatin ollessa ruuhkautunut tai jos tiput linjoilta.

Keskustelun päätyttyä on hyvä tyhjätä selaimen historia.